Szok! Ksiądz pyta: "Czy bilboard to miejsce dla Jezusa?"

0
0
/

Ks. Andrzej Draguła na portalu Więź.pl kwestionuje sens akcji Fundacji Kornice, która na bilboardach umieszcza chrześcijańskie treści. Tymczasem Chrystus wzywał, by głosić Ewangelię na wszelki sposób.

Ks. Draguła napisał: "Przyznam szczerze, że z trudem do mnie przemawiają reklamy wykonane w dość niewyszukanej estetyce, krzyczące drukowanymi literami, świadomie zaburzające gramatykę przez nadużywanie wielkiej litery itd. Siła wizualnego argumentu wcale nie jest proporcjonalna do wielkości użytych elementów, a „Naprawdę” jest w odbiorze bardziej nachalne od „naprawdę” pisanego minuskułą (i dlaczego „Maria” zamiast utrwalonej w polszczyźnie formy „Maryja”?)".

Ostatnia uwaga wydaje się trafna, ale poza tym warto docenić, że ktoś poniósł olbrzymi nakład finansowy, aby pokazywać Boga w przestrzeni publicznej, a nie krytykować elementy estetyczne.

Draguła dodał: "Odniosłem wrażenie, że inicjatorom tej akcji chodzi nie tyle o ewangelizację, co o demonstrację i identyfikację, o poinformowanie świata, że są w społeczeństwie ludzie, którzy mają konkretne religijne punkty odniesienia, a osoby Jezusa i Maryi są dla nich bardzo ważne. W tym znaczeniu akcje te mogą spełniać swoją rolę".

To już jest jego interpretacja, powiedzmy zresztą, że zakładające pewne intencje.

Źródło: Więź

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Przejdź na stronę główną