Celebryci i sportowcy mogą zostać ukarani za wpisy sponsorowane na Instagramie

0
0
/

Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął cztery postępowania w sprawie nielegalnych reklam na Instagramie wobec sportowców i celebrytów.

Chodzi o to, że twórcy nie oznaczali materiałów reklamowych jako reklam. Zarzut kryptoreklamy postawiono spółce Olimp Laboratories zlecającej reklamy swoich produktów influencerom w social mediach. Spółka miała nakłaniać kontrahentów do nieoznaczania materiałów jako reklam. UOKiK stoi jednak na stanowisku, że artyści i celebryci jako przedsiębiorcy też są winni wprowadzania ludzi w błąd.

Prezes UOKiK podkreślił: „Stosowanie hashtaga składającego się z połączenia nazwy firmy z anglojęzycznym skrótem „AD” niewiele ma wspólnego z transparentnymi działaniami reklamowymi w internecie, zwłaszcza, że Olimp Laboratories w mailach do swoich partnerów biznesowych nawiązuje do „mocnego zainteresowania UOKiK poczynaniami influencerów na portalach Social Media”,
Dodał też: „Zebraliśmy materiały, które potwierdziły, że nieoznaczanie postów komercyjnych w sieci nie wynika z zaniedbań twórców, a wytycznych reklamodawców. To niedopuszczalne i nie zamierzamy tego tolerować. Za nieprawidłowe oznaczanie treści sponsorowanych odpowiedzialność ponieść może zarówno sam influencer, jak i reklamodawca, z którym współpracuje”.
Chodzi o trzech influencerów z branży fitness - Katarzynę Dziurską, Katarzynę Oleśkiewicz–Szuba oraz Piotra Liska.

 

Źródło: Redakcja

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Przejdź na stronę główną