Facebook będzie JESZCZE BARDZIEJ wspierał LGBT!

Facebook zamierza uczcić Miesiąc Dumy 2021 wzmacniając głos społeczności LGBTQ+ na swoich platformach. W tym czasie w Polsce wspólne z Kampanią Przeciw Homofobii prowadzi akcję społeczną Na wyciągnięcie ręki, a na Facebooku i Instagramie dostępne są tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki i dedykowanie hasztagi.
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, Niedawno TikTok rozpoczął w Polsce kampanię wspierającą tegoroczny Miesiąc Dumy. W ramach akcji w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich tiktokerów reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”. Teraz własne działania związane z tegorocznym Miesiącem Dumy zapowiedział także Facebook. Firma informuje, że chcąc wesprzeć osoby LGBTQ+ na całym świecie współpracuje z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i ekspertami w temacie zdrowia psychicznego. Czytaj także: Rosyjski sąd nałożył na Facebooka grzywnę w wysokości 26 mln rubli, a na Google 6 mln rubli W Polsce Facebook połączył swoje siły z Kampanią Przeciw Homofobii, we wspólnej akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBTQ+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku. Jak informuje Facebook w Niemczech, we współpracy z Pride Berlin, uruchomiony zostanie chatbot na Messengerze z informacjami o społecznościach na Facebooku i inspirujących twórcach, a także kontaktami do organizacji pozarządowych, oferujących wsparcie psychologiczne. Według zapowiedzi przez cały czerwiec br. będzie można znaleźć informacje publikowane przez lokalne organizacje publiczne i pozarządowe na temat wsparcia społeczności LGBTQ+ w formacie Instagram Guides. Od początku czerwca na platformie Facebooka dostępne są także awatary i tła z motywami LGBTQ+ oraz naklejki do używania zarówno w postach, jak i w relacjach. Facebook zaznacza, że w wyniku współpracy z niebinarną berlińską artystką Jasminą El Bouamraoui (EL BOUM) powstało tegoroczne logo Pride dla aplikacji Facebooka. Z kolei we współpracy z trzema międzynarodowymi ilustratorami LGBTQ+, Instagram wprowadził nowe naklejki Pride, które mają odzwierciedlać różnorodność społeczności LGBTQ+, między innymi nonkonformistyczne, aseksualne, transpłciowe i niebinarne. Czytaj także: Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland i Anja Rubik ambasadorkami fundacji Equaversity/Równorodność Na Instagram wróciły także tęczowe hasztagi Miesiąca Dumy. Przez cały czerwiec w aktualnościach i relacjach można będzie zobaczyć tęczowy gradient przy hasztagach związanych z Pride. Gdy jeden z nich znajdzie się w opublikowanej relacji, jej obramowanie zmieni kolor na tęczowy, a zdjęcie lub film będzie dostępne przez 24 godziny.
To jednak nie koniec takich działań. W ramach „miesiąca dumy” ambasada Stanów Zjednoczonych przy Stolicy Apostolskiej ogłosiła, że wywiesza tęczową flagę LGBT w czerwcu, który jest obchodzony jako „miesiąc dumy” tych środowisk.
„Stany Zjednoczone szanują godność i równość osób LGBTQI+. Prawa osób LGBTQI+ są prawami człowieka” – oświadczyła ambasada na Twitterze. Sekretarz Stanu USA Antony Blinken ogłosił na początku bieżącego roku, że ambasady i konsulaty USA na całym świecie mogą wywieszać flagę „Pride” na tym samym maszcie co flaga amerykańska, podczas „miesiąca dumy”. Upoważnienie do wywieszenia flagi, które nie było nakazem, zostało wydane przed 17 maja, obchodzonym jako międzynarodowy dzień przeciwko homofobii, transfobii i bifobii (negatywnego nastawienia względem osób biseksualnych).
Za czasów administracji prezydenta Donalda Trumpa placówki dyplomatyczne USA miały zakaz wywieszania tęczowej flagi z masztów ambasad, musiały uzyskać na to pozwolenie. Zezwolono im na wywieszanie flagi wewnątrz budynków. Depesza Antony'ego Blinkena w sprawie flag, o której po raz pierwszy poinformował magazyn „Foreign Policy” w kwietniu, doradzała, by placówki dyplomatyczne w niektórych krajach unikały wywieszania tęczowej flagi, jeśli mogłoby to wywołać sprzeciw.
WO
Źródło: wirtualnemedia.pl, tvp.info