Biedronka idzie na wojnę! Jest oświadczenie w sprawie decyzji UOKiK. "Nie mamy innego wyjścia"

0
0
/ fot. ilustracyjne/fot. Flickr

Wczoraj informowaliśmy o gigantycznej karze finansowej dla Biedronki, którą nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Zaledwie dzień później sieć wydała twarde oświadczenie. Nie spodoba się ono urzędowi!

UOKiK nałożył 115 milionów złotych kary na właściciela sieci sklepów Biedronka. Powodem takiej decyzji są sytuacje, w których na półkach w tych sklepach nie ma oznaczeń cen lub ceny są tam niższe niż faktycznie naliczane przy kasach. Jeronimo Martins Polska uważa karę za niesprawiedliwą i odwoła się od niej do sądu.

W oświadczeniu Biedronki czytamy, że sieć "nie podzielam wniosków zawartych w decyzji".

- Od wielu lat jesteśmy zaangażowani i lojalni wobec naszych klientów, a wartości te były wielokrotnie wystawiane na próbę w ciągu tych 25 lat działalności, w tym w bardzo trudnych i bezprecedensowych okolicznościach wywołanych pandemią. Nasze poczucie misji i obowiązku odzwierciedla nie tylko polityka niskich cen, którą kierujemy się we wszystkich naszych działaniach, ale także konsekwentne doskonalenie wszystkich naszych procesów, włącznie z prawidłowym oznaczaniem cen w sklepach. Dlatego też zdecydowanie nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK i mając przekonanie o słuszności naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu - napisano w oświadczeniu sieci.

- Naszym zobowiązaniem jest spełnienie wszystkich wymogów prawnych. Nieumyślne błędy ludzkie, o których wspomniał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jest jedynym powodem incydentalnych różnic cenowych lub braku etykiet. Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci - ponad 3 tysiące sklepów, blisko 70 tysięcy pracowników, ponad 4 miliardy wizyt klientów w latach 2017 do lipca2020 r. - nie można zupełnie wyeliminować tych indywidualnych przypadków - wyjaśnia Biuro Prasowe Biedronki.

Sieć podkreśla, że "pomyłki cenowe zdarzały się w obie strony, a część z nich miała również negatywne skutki finansowe dla przedsiębiorstwa", natomiast były korzystne dla klienta.

- Będziemy kontynuować naszą strategię dostarczania na co dzień towarów wysokiej jakości po niskich cenach, tworzenia wartości i wspierania polskich rodzin oraz polskiej produkcji i wytwarzania żywności, szczególnie w obecnych trudnych czasach - podsumowano.

Źródło: biedronka.pl / prawy.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Przejdź na stronę główną