Elon Musk OSZALAŁ?! Tańczy z radości! Pierwsza GIGAFABRYKA Tesli w Europie otwarta!

We wtorek Elon Musk oficjalnie otworzył czwartą na świecie i pierwszą w Europie gigafabrykę Tesli. Potężny kompleks powstał w Grünheide koło Berlina, 50 km od granicy z Polską. Elon Musk zatańczył w trakcie uroczystości, a na Twitterze podziękował Niemcom. Wkrótce w gigafabryce ma pracować 12 tys. ludzi, którzy będą produkowali 500 tys. samochodów rocznie.
Gigafabryka Tesli powstała w Grünheide. Jej formalna nazwa to Gigafactory Berlin-Brandenburg. Na inwestycję wydano 7 mld USD, czyli ponad 30 mld zł, czyli równowartość 15 lat dofinansowania z tytułu rekompensaty dla rządowej telewizji w naszym państwie czy też 428,5 „Sasina”.
Podczas nadzorowania przekazania pierwszych 30 wyprodukowanych w Niemczech aut obecny był Elon Musk. Krzyczał i nawet tańczył z radości.
.@elonmusk signature moves in Berlin pic.twitter.com/S7HWgf37TS
— Tesla Silicon Valley Club (@teslaownersSV) March 22, 2022
– To wspaniały dzień. Kolejny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości – powiedział miliarder. Na swoim Twitterze zamieścił też wpis o treści „Danke Deutschland”, czyli „dziękuję, Niemcy”.
???? Danke Deutschland!! ????
— Elon Musk (@elonmusk) March 22, 2022
Obecni na otwarciu byli także bojówkarze, przez media nazywani „ekologami”. Blokowali oni wejście ludziom do fabryki. Trzymali w rękach transparenty z hasłami o zużyciu przez Teslę wody oraz liczbie drzew wyciętych przez budowę.
Pierwotnie gigafabryka Tesli miała zostać otwarta w połowie ubiegłego roku. Spotkała się jednak z poważnymi problemami. Co ciekawe, nie chodziło o tzw. pandemię koronawirusa, ale protesty zielonych oszołomów. Kompleks powstawał na terenie lasu, w którym znajdowały się zimujące węże gniewosze plamiste. Znajdują się one pod ochroną. W związku z tym prace wstrzymano.
Obawy dotyczyły również oczyszczania ścieków w fabryce akumulatorów. Pod koniec ubiegłego roku władze Brandenburgii pozwoliły Tesli na testowanie swoich samochodów. Wciąż jednak nie było zgody na ich sprzedawanie.
Według obecnych planów, gigafabryka w Niemczech ma produkować do 500 tys. aut Tesli w ciągu roku. W ciągu pierwszego półrocza z kolei planuje się produkcję 30 tys. pojazdów. Ma wesprzeć pozostałe trzy placówki. Według CNBC, „w różnych częściach świata odnotowuje się duże opóźnienia w dostawach Modelu Y i niektórych egzemplarzy Modelu 3”.
Problemy z produkcją to już „zasługa” rządów i wprowadzanych przez nie lockdownów i restrykcji. Wielkie media kłamliwie przy tym podają, że „winny” jest koronawirus. Z powodu kolejnych pozytywnych wyników testów na SARS-CoV-2 i polityki rządu, koncern tymczasowo wyłączył produkcję w Chinach w Szanghaju w ubiegłym tygodniu. Spowolniło to z kolei montaż pojazdów Model 3 i Model Y o co najmniej kilka dni.
O ile w Europie gigafabryka Tesli już może działać, to nie zapełni pełnego popytu na rynek naszego kontynentu. Wciąż będą trafiały do nas auta Tesli z Chin. Ograniczenie wynika m.in. z powodu zużycia wody.
– Wpływ na lokalne zaopatrzenie w wodę nadal stanowi problem dla przyszłości zakładu – podali analitycy Deutsche Banke z sektora motoryzacyjnego w poniedziałkowej nocie badawczej. Aby zwiększyć produkcję, Tesla będzie musiała wykazać dowody na „odpowiednie zużycie wody i kontrolę zanieczyszczenia powietrza”, jak podało CNCB.
Elon Musk jest głównym udziałowcem Tesli. Przedsiębiorstwo powstało w 2003 roku w Austin w Teksasie. Według danych z 2020 roku, firma zatrudnia łącznie ponad 70 tys. osób.
Dominik Cwikła
Autor jest dziennikarzem i publicystą, założycielem portalu kontrrewolucja.net. Profile autora w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, YouTube
Źródła:
Źródło: money.pl / businessinsider.com.pl / prawy.pl