Prezesem PKP z ramienia PiS został TW Mieczysław

0
0
/

Bardzo zła i zaskakująca decyzja... - skomentował nominację Bogusława Kowalskiego na prezesa spółki PKP SA dr hab. Sławomir Cenckiewicz, zauważając, że nowy szef PKP był zarejestrowany jako TW Mieczysław.

 

Cenckiewicz podkreślił, że związany z Janem Engelgardem i Myślą Polską Kowalski ma poglądy delikatnie mówiąc "anty-antykomunistyczne", "anty-PiS" i "pro-Moskwa"... - Osłona kontrwywiadowcza szczególnie niezbędna... - skonstatował historyk, przytaczając fragment swojej książki „Sprawa Lecha Wałęsy”, gdzie na str. 286 czytamy:

 

"Dobrym przykładem konsekwencji orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego z 1998 r. jest sprawa posła Bogusława Kowalskiego z PiS, który w latach 1987-1990 pozostawał w ewidencji operacyjnej SB jako TW ps. „Mieczysław” i TW ps. „Przemek”. Wprawdzie do naszych czasów nie zachowała się jego teczka personalna i teczka pracy, ale inne dokumenty dość jednoznacznie wskazują na jego związki z SB. Można na przykład ustalić, że w latach 1987-1989 „Mieczysław”/„Przemek” odbył co najmniej 60 spotkań z oficerem prowadzącym i został 20 razy wynagrodzony za współpracę".

 

Tymczasem minister chce zmian na kolei. – Przyjdzie czas na głęboką analizę dokonań zarządu PKP SA i pozostałych spółek z grupy – podkreślił w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" po objęciu stanowiska minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Na realizację wyborczych obietnic nie czekał prezes PKP SA Jakub Karnowski, który już 30 listopada zrezygnował z kierowania Grupą PKP. Ze stanowiska ustąpił także członek zarządu Piotr Ciżkowicz.

 

Nowe władze mają zdecydowanie lepiej wykorzystywać unijne środki na rozwój infrastruktury. W swoim programie wyborczym w zakresie transportu kolejowego PiS zapowiadał skoncentrowanie w PKP Polskich Liniach Kolejowych całego majątku, niezbędnego do zapewnienia obsługi ruchu pociągów oraz do samodzielnego wykonywania przeglądów i utrzymania linii kolejowych. Ugrupowanie Jarosława Kaczyńskiego wskazało na upaństwowienie Przewozów Regionalnych i ich dokapitalizowanie, koniczność lepszej koordynacji rozkładu jazdy między różnymi przewoźnikami pasażerskimi.

 

PiS chce też, aby więcej środków z budżetu państwa trafiało do Funduszu Kolejowego, co w powiązaniu ze środkami unijnymi, pozwoli na zwiększenie skali modernizacji dworców i linii kolejowych oraz zakupu nowych i modernizacji istniejących składów.

 

Julia Nowicka


WSZYSTKIE PRAWA DO TEKSTU ZASTRZEŻONE. Możesz udostępniać tekst w serwisach społecznościowych, ale zabronione jest kopiowanie tekstu w części lub całości przez inne redakcje i serwisy internetowe bez zgody redakcji pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Źródło: prawy.pl

Najnowsze
Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Przejdź na stronę główną