Medialne ataki TVN, Agory i Axel Springer. Odkryto NIEWYGODNĄ prawdę

0
0
/

„Polska Times” opublikował ciekawy materiał dotyczący kalendarium ataków medialnych na Daniela Obajtka. Okazuje się, że materiały uderzające w prezesa PKN Orlen ukazywały się w momentach, kiedy podejmowano kluczowe decyzje dotyczące połączenia się Orlenu i Lotosu.

Autorzy tekstu zauważają, że szczególne nasilenie się ataku na prezesa Orlenu miało miejsce w 2021 roku, kiedy to decydowano o fuzji dwóch polskich koncernów. „Ataki medialne na prezesa zarządu PKN Orlen Daniela Obajtka przybrały na sile m.in. w trzecim i czwartym kwartale 2021 r., kiedy ważyła się decyzja w sprawie porozumienia uruchamiającego proces fuzji" - podaje "Polska Times". Gazeta informuje, że to właśnie w tym okresie pojawiły się materiały dotyczące majątku Daniela Obajtka. Pojawiły się wtedy także materiały, które obwiniały Orlen za wzrosty cen paliw.

 

Natomiast wtedy, kiedy Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisało z Orlenem porozumienie, które dotyczyło struktury nowego koncernu, w mediach zaczęły pojawiać się informacje o tym, że Daniel Obajtek jest "promowany" przez Jacka Sasina. Z kolei, kiedy zbliżał się termin przejmowania aktywów Lotosu, zaczęły pojawiać się materiały krytykujące prokuraturę za umorzenie spraw dotyczących prezesa PKN Orlen.

 

Ciekawa jest także skala tych działań medialnych. Gazeta podaje, że "w okresie od lutego 2021 r. do maja 2022 r. - jak wykazały analizy - opublikowano 16 859 materiałów o negatywnym wydźwięku, których wskaźnik dotarcia przekazu wyniósł ponad 1,1 mld (wskaźnik pozwala oszacować realną liczbę kontaktów z pojedynczą publikacją)".

 

Sam prezes PKN Orlen często odpierał zarzuty i jak mantrę tłumaczył sytuację związaną z połączeniem PKN Orlen i Lotosu. Podkreślał, że to ewenement na skalę światową, żeby dwa podmioty jednego właściciela rywalizowały ze sobą na jednym rynku. Taka sytuacja była tylko w Polsce. W praktyce oznaczało to mniejszą siłę negocjacyjną obu spółek w przypadku negocjacji cen. Teraz ma się to zmienić. Duży koncern ma być silnym graczem na światowym rynku i tym samym będzie mógł stawiać mocniejsze warunki.

 

Wiktor Odlanor

Źródło: WO

Sonda
Wczytywanie sondy...
Polecane
Przejdź na stronę główną