Carrefour wycofuje się z reklam w TVP z powodu treści o LGBT. Chadecy z ZChR zainicjowali internetową akcję pod hasłem #BoycottCarrefour

Francuska sieć supermarketów poinformowała na swoim koncie na Twitterze, że wstrzymuje kampanię reklamową w Telewizji Polskiej, ponieważ emitowane w niej treści „nie odpowiadają wartościom” firmy. Francuska centrala Carrefoura odniosła się do wpisu popularnej użytkowniczki Twittera o nicku Claire Underwood. Zapytała ona, czy firma wie, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”, jako przykład podając rubrykę „tęczowa zaraza”, która miała znaleźć się na portalu tvp.info – podał Onet.pl.
– Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura – odpisała firma ze swojego oficjalnego konta.
– Carrefour na podstawie fake news wstrzymuje swoją kampanię reklamową w TVP. Ciekawe, że gdy niemiecka ZDF faktycznie emitowała kłamliwy serial „Unsere Mütter, unsere Väter” – szargając dobre imię żołnierzy Armii Krajowej, to wówczas francuska sieć nie wstrzymywała swoich kampanii w telewizji niemieckiej. W naszej opinii, wpisanie się tej sieci w nagonkę na TVP, uzasadnia uruchomienie w Internecie akcji pod hashtagiem #BoycottCarrefour. To działanie całkiem adekwatne do włączenia się przez Carrefour do promowania ideologii LGBT – powiedziała Niezależnej Gazecie Obywatelskiej Monika Socha-Czyż, przewodnicząca okręgu bielskiego Zjednoczenia Chrześcijańskich Rodzin.
Już po publikacji artykułu przez Onet do sprawy odniósł się szef portalu tvp.info, który na Twitterze napisał, że jego portal "nie ma i nigdy nie miał rubryki 'tęczowa zaraza'".
Carrefour Polska przesłał portalowi oświadczenie, w którym zapewnia, że „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”.
- Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.) – napisał polski oddział firmy.
Piotr Galicki
Źródło: onet.pl / ngopole.pl